تاریخ انتشار: چهارشنبه 1393/12/06 - 10:17
کد خبر: 159178

بیچاره گیشه‌ی سال بعد؛

خوشحالی حجت الله ایوبی! عصبانیت باران کوثری/ گاردین هم فهمید خیانت مسئله روز مردم ایران نیست

خوشحالی حجت الله ایوبی! عصبانیت باران کوثری/ گاردین هم فهمید خیانت مسئله روز مردم ایران نیست

برای اینکه این فضای آرامش، امید، ادب و احترام در فضای مدیریت فرهنگی کشور، در فضای سینما و آثار سینمایی نیز دیده می شود. خوشحالم از اینکه مردم سال آینده می توانند بروند سینما و فیلم های خوب، امیدبخش و قوی ببنید!

خبرنامه دانشجویان ایران: تا پیش از اینکه جشنواره فیلم فجر آغاز شود، حجت الله ایوبی و رضاداد رییس سازمان سینمایی و دبیر جشنواره فجر در اظهار نظرهایی درباره جشنواره سی و سو آن را یکی از بی حاشیه ترین جشنواره های سالیان اخیر تلقی کردند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در روزهای برگزاری جشنواره فجر اگرچه تماشاگران با فیلمهای متوسط رو به بدی روبرو بودند اما نقدهایی که به تک فیلم ها ارائه می شد فضایی برای نقد کلیت جشنواره باقی نگذاشت، تا اینکه حجت الله ایوبی در دیدار با آیت الله علم الهدی از ساخته شدن بیست فیلم استراتژیک با موضوعات دینی و سبک زندگی اسلامی در دوره مدیریتش خبرداد.

شاید برای یافتن این بیست فیلم از دل فیلمهایی که به جشنواره امسال آمد یک تلاش دسته جعی نیاز است و شاید به سختی بشود به تعداد انگشتان یک دست فیلم استراتژیک از میان آنان یافت.

اگرچه همان تعداد انگشت شمار فیلمهای استراتژیک منظر ایوبی هم ساخته و پرداخته ارشاد و سازمان سینمایی نبود، اما این ادعای ایوبی همچنان پابرجاست.

حالا و پس از گذشت چندروز از پایان جشنواره فیلم فجر گزارش گاردین از ان جشنواره متفاوت است. در حالی که بی بی سی در یک رپرتاژ گسترده ده فیلم جشنواره را که  اتفاقا طعم تلخ خیانت و دروغ را بیشتر از بقیه روی پرده می بردند، در وبسایت و تلویزیون خود معرفی و تبلیغ می کرد، گاردین نوشت: «جشنواره سی و سوم ضعیف‌ترین دوره این فستیوال در تمام دوره‌های اخیر است.»

گاردین در گزارش خود از جشنواره سی و سوم فیلم فجر آورده است: «اغلب آثار سینمایی در این دوره، محتوایی مملو از خیانت، اعتیاد، بارداری و روابط جنسی دارند که بیشتر دارای جذابیت‌های جذب گیشه است تا جذابیت‌های فاخر هنری... قصه‌هایی از طلاق، سقط جنین و خیانت که در ویلاهایی محصور در استخرهای آبی رنگ و باغهای مجلل روایت می شود مضمون اغلب آثار این جشنواره است»

علیرغم انتقادات وارده به جشنواره، حجت الله ایوبی درباره فیلم های دوره سی و سوم گفت: برای اینکه این فضای آرامش، امید، ادب و احترام در فضای مدیریت فرهنگی کشور، در فضای سینما و آثار سینمایی نیز دیده می شود. خوشحالم از اینکه مردم سال آینده می توانند بروند سینما و فیلم های خوب، امیدبخش و قوی ببنید!

در حالی که گاردین هم فهمیده است خیانت مسئله مردم ایران نیست و فیلمسازان اجتماعی باید به موضوعات دیگر بپردازند، باران کوثری در گفتگوی خود با هفته نامه صدا متعلق به کارگزاران و سردبیری محمد قوچانی می گوید: هر فیلمی که ممکن بود ذره ای تنش ایجاد کند کنار گذاشته شد. جشنواره ای آرام، آن هم نه در معنی خوبش برگزار شد. جشنواره ای بی تنش بود و جشنواره بی تنش یعنی جشنواره خنثی.

اظهارات باران کوثری را که در کنار خوشحالی غیرواقعی ایوبی و نقد گاردین که بگذاریم متوجه می شویم سال بعد گیشه ها زیاد هم شلوغ نخواهد بود. چرا که مردم حوصله غصه خوردن ندارند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
ناشناس
1393/12/06 - 17:21

خانم کوثری مردم حوصله غصه خوردن ندارند اما تحمل ادمهای لاابالی که نام هنرپیشه را یدک میکشند هم ندارند در ایران زندگی میکنی اما هوای غرب را دوست داری مردم در ایران هنرپیشه ای میخواهند که خود شیفته نباشد مسلمان باشد و به مسلمانیش افتخار کند.
تورهای مسافرتی آفری
محرومیت از تحصیل در انتظار داوطلبان متخلف / اعتراض دانشجویان شریف / جذب ۷۲ هزار معلم از طریق آزمون‌های استخدامی
مرکز در رژیم‌ صهیونیستی هک شد
لیست انتخاباتی شورای وحدت منتشر شد
طرز تهیه خورش بادمجان با گوشت چرخ کرده
شگفت‌زدگی فعال اقتصادی چینی از پیشرفت‌ دانش‌بنیان‌ها در حوزه انرژی خورشیدی
بیش از ۴۰ درصد رای‌دهندگان آمریکایی جنگ داخلی را محتمل می‌دانند
شهادت ۳ شهروند ترکیه‌ای از سوی رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر
پیام اعتراض دانشجویان آمریکا، پایان دادن به جنایت در غزه است
تعطیلی یک دانشگاه در فرانسه بدلیل اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین
تقلای سنای آمریکا برای جلوگیری از بازداشت مقامات تل آویو
۲۰۰ بازداشت فقط در یکی از دانشگاه‌های امریکا
یورش اشغالگران به مناطق مختلف کرانه باختری/ شهادت ۱۸ فلسطینی
بمباران بامدادی رفح در جنوب نوار غزه/ شهادت شماری از فلسطینیان
دانشگاه «ساینس‌پو» فرانسه به دلیل اعتراضات تعطیل شد
سازمان ملل: بازسازی غزه ۸۰ سال طول می‌کشد
آمریکا: ایران در حال دور زدن تحریم‌ها و فروش نفت است
مربع مدعیان صعود به لیگ برتر+جدول لیگ
پیام خداحافظی خطیر: برای ۵ فینال باقی مانده هم قسم شویم
تحویل غرفه‌های ناشران نمایشگاه کتاب آغاز شد
اقدام ویژه وزارت علوم برای جذب دانشجویان آمریکایی اخراجی حامی فلسطین
اعلام آمادگی دانشگاه علامه برای آموزش زبان فارسی و بورسیه دانشجویان آمریکایی اخراجی حامی فلسطین
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top